Planer för framtiden och Solos utveckling

Många brukar fråga mig vad jag har för mål med Solo och vad jag vill göra med honom i framtiden.
Jag vill hemst gärna träna agility med honom i framtiden och det skulle också vara kul att testa på freestyle och rally lydnad. Men mitt största mål är att få honom riktigt lydig och snäll såklart. Jag vill kunna gå med honom lös utan att han ska springa iväg elller attakerar någon. Det ska bli riktigt kul attt träna honom och se hur han utvecklas. 
Nu kan Solo sitt, ligg och vi tränar på loss och vänta. Han har blivit lite lungnare på sistone men han är forfarande väldigt lekfull hela tiden. Vi går ofta promenader i skogen men nu när det regnar så mycket är det inte så kul då blir det hellere rastning på gräsmattan utanför. I början åt han inte så mycket och han var minst bland alla valparna, men nu äter han tre gånger om dagen utan problem. Han sover numera hela nätterna från klockan 11-7. 
 
Solo åker väska :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hundtipsochtrix.blogg.se

Bloggen för oss som älskar hundar <3

RSS 2.0